Libre και ελευθερώθηκα! Πώς ένας μετρητής μπορεί να σου αλλάξει τη ζωή


...και πιστέψτε με, η αναίμακτη μέτρηση είναι το λιγότερο!

Πριν πολύ καιρό, παίζει και πριν 4-5 χρόνια, έχω βρεθεί σε ημερίδα ατόμων με διαβήτη. Κλασικά και μια από τα ίδια. Στόχος, για μένα προσωπικά, αυτών των συναντήσεων είναι να βρεθείς με ανθρώπους που τραβάν τα ίδια ζόρια με σένα, να νιώσεις μέρος ενός συνόλου που δε δείχνουν κατανόηση αλλά σε κατανοούν. Να μάθεις εξελίξεις στον τομέα και να είσαι «από κοντά». Στο πλαίσιο αυτό, βλέπω έναν ενδιαφέροντα και πολλά υποσχόμενο  τίτλο ομιλίας στο πρόγραμμα από μεγάλη εταιρεία του χώρου, τύπου η τεχνολογία στην υπηρεσία του διαβήτη. Μια τσιριμπίμ τσιριμπόμ γκόμενα άρχισε να μας λέει για τον σούπερ μετρητή της εταιρείας της, με φως παρακαλώ, που άλλαζε το χρώμα ανάλογα με το αποτέλεσμα ης μέτρησης. Ήθελα να σηκωθώ και να τη βρίσω. Να της πως ότι μας κοροϊδεύει. Αλλά δε το’ κανα. Όμως σηκώθηκε ένα παλικάρι της είπε μια ατάκα και έφυγε. Ήθελα να τον χειροκροτήσω αλλά δε το’ κανα.

Γιατί σας τα λέω αυτά; Όταν η γιατρός μου  με ενημέρωσε πως βγήκε ο μετρητής που καταγράφει το ζάχαρό σου σε μόνιμη βάση, και εσύ απλά «σκανάρεσαι» για να δεις το αποτέλεσμα, τρελάθηκα! Μου φαινόταν το μεγαλύτερο δώρο και μου ήρθε στο μυαλό αυτή η παλιά παρωδία τεχνολογικής βοήθειας. Μόνο που αυτή τη φορά ήταν πραγματικότητα. Ναι, αφορά τον Libre. Κανονίζουμε πως μόλις εγκριθεί η συνατογογράφησή του να ειδοποιηθώ σχετικά.

Βγαίνοντας στον δρόμο παίρνω την κολλητή μου και της λέω «μόλις έμαθα ότι μου δίνεται κάποια χρόνια παράταση ζωής!». Και δε διαψεύστηκα. Όχι για τα χρόνια ζωής, αλλά για την αξία του μετρητή στη ρύθμιση του διαβήτη. Γιατί;

Γιατί πολύ απλά:

Ανά πάσα ώρα και στιγμή μετριέσαι. Δηλαδή πιάνεις το μηχανάκι και σκανάρεσαι. Ούτε βελόνες, ούτε τρυπήματα, ούτε αίματα, ούτε τίποτα.

Η μέτρηση γίνεται πάνω από τα ρούχα. Εδώ, χάριν φωτογραφίας κατέβασα λίγο τη ζακέτα μου...

Μετριέσαι όσες φορές θέλεις. Χωρίς να σκέφτεσαι πόσες ταινίες έχεις χρησιμοποιήσει.
Βασικά μετριέσαι κάθε στιγμή γιατί ο μετρητής που έχει γίνει αυτοκολητάκι σου σε μετρά επί μονίμου βάσεως.

Το αποτέλεσμα περιλαμβάνει 3 ενδείξεις. Την τιμή σακχάρου, την πορεία και την τάση . Αν δηλαδή έχει αυξητική, πτωτική ή σταθερή τάση. Φοβερή βοήθεια!



Δε μπορείς να κάνεις ζαβολιές. Όλα καταγράφονται. Τώρα τσιμπολογάω χωρίς ένεση; Θα φανεί. Έφαγα παραπάνω; Θα φανεί. Στρεσαρίστηκα; Θα φανεί.

Η κόρη μου με μετράει. Από τότε που γεννήθηκε με βλέπει να βαράω ενέσεις, να τρυπιέμαι, να πίνω χυμούς για υπογλυκαιμία. Τώρα όμως πραγματικά έχει εικόνα. Και έχει εμπλακεί ενεργά. «Μαμά εγώ θα σε μετρήσω» και αξιολογεί και το αποτέλεσμα. Συνεπώς, κι εγώ βρίσκομαι υπόλογη δις. Στον εαυτό μου και κυρίως στην κόρη μου.

Επίσης η κόρη μου έχει γίνει και ο προσωπικός μου στυλίστας. Επιλέγει κάθε φορά αυτοκόλλητο για να με "στολίσει"! Αυτή τη φορά το συννεφάκι ταίριαζε και με τον φθινοπωρινό καιρό.



Τα αποτελέσματα των μετρήσεων τα έχεις παντού και πάντα και έχεις εικόνα της πορείας του διαβήτη σου ανά πάσα ώρα και στιγμή. Στον μετρητή, στον υπολογιστή, στο κινητό, στον θεράποντα ιατρό σου. Τι άλλο;!

Και καλά αν αφορά τον εαυτό σου. Αν όμως αφορά το παιδί σου; Η διαδικασία παρακολούθησης και ρύθμισης γίνεται πιο εύκολη από ποτέ.

Δακτυλικά αποτυπώματα. Ναι, έχω πλέον. Ό,τι έχει απομείνει, αλλά έχω. Και δεν πονάνε τα δάκτυλα και δε κάνουν σιντριβάνι με την πρώτη πίεση.

Ανακαλύπτεις τα χάλια σου. Ξύπνησα με καλή μέτρηση. Αλήθεια; Όλο το βράδυ όμως πώς ήσουν; Τώρα ξέρεις και έχεις την πραγματική εικόνα.

Αναγνωριζόμαστε μεταξύ μας. Ειδικά τώρα το καλοκαίρι που βγήκαν τα μπρατσάκια έξω, καταλαβαίνεις ότι είμαστε αρκετοί τελικά. Είναι σαν σήμα κατατεθέν «έχω κι εγώ». Και είτε πιάνεις κουβέντα, είτε το δείχνεις, είτε απλά χαμογελάς.

Πάλι τώρα το καλοκαίρι, ένιωσα να κάνω και ένα είδος εκπαίδευσης στον κόσμο, στους κοινούς φυσιολογικούς υγιείς θνητούς. Οι ερωτήσεις γίνονται ακόμα περισσότερες όταν μαθαίνουν πως δεν είναι για να κόψεις το τσιγάρο,  ακούς πολλά, αλλά αυτά ποτέ δε με ενοχλούσαν. Ίσα ίσα.

Και το βασικό, δεν έχω πλέον δικαιολογία. Είναι εύκολο, είναι απλό, είναι στιγμιαίο. Απλά το κάνεις και μπορείς.

Και όλα αυτά φίλοι μου, όντως μεταφράζονται ως «η τεχνολογία στην υπηρεσία της υγείας». Και κάπως έτσι νοιώθω πως απελευθερώνομαι και πως ένας μετρητής μου αλλάζει τη ζωή.

Σχόλια