Τεστ εγκυμοσύνης θετικό: νεανικός διαβήτης και εγκυμοσύνη

Τεστ εγκυμοσύνης θετικό. Χαρά, πολύ χαρά, σχεδόν με κλάματα. Επόμενη σκέψη «τι γίνεται με το διαβήτη μου, μπορώ;». Επόμενη κίνηση, τηλέφωνο στη γιατρό μου, μετά στον μελλοντικό «πατέρα».
Είχα μια μη προγραμματισμένη εγκυμοσύνη. Ηλικία σχεδόν 35 ετών, γλυκοζυλιωμένη 6,5 και αυτό με έσωσε. Έμαθα πολλά πράγματα για το συνδυασμό νεανικός διαβήτης – εγκυμοσύνη, μα ένα από τα πιο σημαντικά, ότι βασικό ρόλο παίζει να είσαι σε καλή κατάσταση κατά τη σύλληψη.
Ξεκίνησα λοιπόν με γλυκοζυλιωμένη 6,5 και πολλές καταχρήσεις όλων των ειδών – γιατί ήμουν 2 μηνών όταν επιβεβαίωσα την εγκυμοσύνη μου. Πολύ δουλειά, πολύ άτσαλο πρόγραμμα και ποιότητα φαγητού, πολύ μπύρα, πολλά νεύρα. Όλα τα καλά για την υγεία μου δηλαδή. Η γιατρός μου, μού σύστησε διαβητολόγο που εξειδικεύεται στον διαβήτη κύησης, την κα Αναστασίου στο μαιευτήριο Αλεξάνδρας. Η κα Αναστασίου με ξεκίνησε με εξετάσεις και αυστηρό πρόγραμμα διατροφής. Άλλαξα ινσουλίνη από Lantus σε NPH, πράγμα το οποίο για μένα ήταν φοβερή αλλαγή. Γιατί έπρεπε να τρώω πολύ συγκεκριμένες ώρες, γεγονός που είχα γλιτώσει με τη Lantus. Οι αλλαγές στη ζωή μου: περισσότερες ενέσεις, καθορισμένη ώρα ενέσεων και φαγητού. Μετρήσεις οπωσδήποτε πριν το φαγητό και μία ώρα μετά. Η ζυγαριά ξαναβγήκε στη φόρα αφού ζύγιζα το φαγητό μου. Στη δουλειά καθημερινά με ταπεράκια – σαλάτα, κρέας με υδατάνθρακες, φρούτα, γιαούρτια. Κάθε εβδομάδα στο νοσοκομείο για εξετάσεις, από το πρωί στις 8 μέχρι στην καλύτερη περίπτωση στις 12 το μεσημέρι. Νέα δεδομένα/ στόχους ρύθμισης:
Πριν το γεύμα: 90
Μία ώρα μετά το γεύμα: 120 - 140
Να σχολιάσω πως στο πρώτο τρίμηνο δεν ήμασταν πολύ αυστηροί στη ρύθμιση γιατί συμβαίνουν πολλές υπογλυκαιμίες. Το θέμα είναι πως μέσα σε ένα μήνα από το 6,5 έφτασα στο 5,8, πράγμα που δε πίστευα πως υπάρχει σα νούμερο γλυκοζυλιωμένης! Και που να’ ήξερα.
Βασική προϋπόθεση για να σε δεχτούν στο διαβητολογικό κέντρο του Αλεξάνδρας είναι να γεννήσεις στο Αλεξάνδρας. Για μένα κανένα πρόβλημα, αφού το είχα ως δεδομένο το δημόσιο νοσοκομείο από τη μια από θέμα ασφάλειας και από την άλλη γιατί λεφτά δεν υπάρχουν. Τελικά, βρήκα γυναικολόγο του νοσοκομείο, με εμπειρία σε θέματα διαβητο-κύησης. Ο κύριος Αλεξόπουλος ήταν ο γιατρός, τον οποίο αγάπησα με την πρώτη και τον συστήνω ανεπιφύλακτα. Τον εμπιστεύτηκα, με ηρέμησε και όλα πήγαν μια χαρά.
Εδώ να κάνω μια παρένθεση γιατί ο γυναικολόγος που είχα μέχρι τότε δεν είχε διάθεση να με αναλάβει. Με φόβισε τόσο όταν πήγα έγκυος στο ιατρείο του που έφυγα κλαίγοντας. Γι’ αυτό σας λέω, Αλεξόπουλος και πάλι Αλεξόπουλος. Ο άνθρωπος είναι της φιλοσοφίας «η εγκυμοσύνη είναι το πιο όμορφο και το πιο φυσικό πράγμα στον κόσμο»
Τι εξετάζει στο μωρό
Πέρα από τις τυπικές εξετάσεις που γίνονται στο έμβρυο, μια σημαντική παράμετρος είναι η περίμετρος κοιλιάς. Συνήθως λόγω διαβήτη είναι αυξημένη σε σχέση με το μέσο όρο. Όσο πιο καλή είναι η ρύθμιση της μαμάς τόσο πιο μικρή είναι η απόκλιση. Βέβαια η περίμετρος επανέρχεται μετά τον τοκετό αλλά δυσκολεύει τα πράγματα στη διαδικασία του τοκετού. Εμείς ήμασταν πάντα σχεδόν στο μέσο όρο, με μια μικρή απόκλιση τον τελευταίο μήνα όπου και η ανάπτυξη του παιδιού είναι μεγαλύτερη.
Το κυριότερο όμως, είναι η εξέταση της καρδιάς του εμβρύου. Περίπου στους πεντέμισι μήνες, γίνεται ένα τρίπλεξ στην καρδιά του εμβρύου. Και αυτό γιατί υπάρχει η πιθανότητα να μην έχει σχηματιστεί η καρδιά κανονικά. Γι’ αυτό το λόγο είναι πολύ σημαντική η ρύθμιση τόσο κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης όσο και κατά τη σύλληψη. Η εξέταση έγινε στο Ωνάσειο όπου υπάρχει ειδικό τμήμα. Η υπεύθυνη γιατρός πολύ καλή –υποδειγματική θα έλεγα, ανθρώπινη, με διάθεση να σου εξηγήσει, παρόλο που πνίγεται στη δουλειά.  Από τη συζήτηση που κάναμε ενημερώθηκα πως η παρέμβαση στην καρδιά του εμβρύου δεν είναι δυνατή και ο λόγος που γίνεται η εξέταση είναι για να γνωρίζουμε σε περίπτωση προβλήματος ποια θα είναι η άμεση δράση των γιατρών με τη γέννησή του. Όπως, συνέχισε η γιατρός, στα μωρά που γεννιούνται από μητέρα με διαβήτη οι γιατροί του μαιευτηρίου το γνωρίζουν και το μωρό τρέφεται πολύ πιο σύντομα απ ότι σε αντίστοιχη φυσιολογική περίπτωση. Αυτό γιατί το μωρό έχει μάθει σε ένα «γλυκό» περιβάλλον και αν δε φάει άμεσα μπορεί να πέσει σε υπογλυκαιμία. Εμάς μάλλον δε το έκαναν γιατί όταν γέννησα την κόρη μου, ο μπαμπάς της που πήγε να τη δει, τη βρήκε με ορούς αφού το ζάχαρό της είχε πέσει στο 13!
ΙΚΑ και τρίπλεξ
Το τρίπλεξ επαναλαμβάνεται περίπου στον όγδοο μήνα. Τα ταμία δικαιολογούν και τις 2 εξετάσεις. Στο ΙΚΑ η εξέταση γράφεται από γυναικολόγο σε κέντρο μάνας παιδιού. Αν τυχόν πέσετε σε άσχετο γιατρό και σας πει ότι δικαιολογείται μόνο μια εξέταση και ότι πρέπει να γίνει αργότερα από τον πέμπτο μήνα, απλά ζητήστε του να σας τη γράψει –με το παραπεμπτικό πάντα του γυναικολόγου σας- και είναι δικό σας θέμα από εκεί και πέρα. Εμένα μου έκανε ολόκληρη φασαρία. Γιατί ο άνθρωπος δεν είχε ιδέα από το συνδυασμό νεανικού διαβήτη και εγκυμοσύνης. Εμένα προσωπικά με ειρωνεύτηκε, λέγοντας πως και άλλες γυναίκες παρουσιάζουν διαβήτη στην εγκυμοσύνης τους αλλά δε κάνουν έτσι. Δεν πίστευε πως πήγαινα κάθε εβδομάδα στο διαβητολογικό του Αλεξάνδρας, μια πλήρη αμφισβήτηση προς το άτομό μου και καλά ότι τα κάνω όλα αυτά για να μην πηγαίνω στη δουλειά… Τον βουτάς τώρα κύριε πρόεδρε ή δε τον βουτάς;! Μην ανησυχείτε πάντως. Έτσι κι αλλιώς για την εξέταση πρέπει να περάσεις και από ελεγκτή, οι οποίοι γνωρίζουν και αναλόγως κρίνουν και βάζουν την υπογραφή τους. Το σκηνικό έγινε στο ΙΚΑ Παγκρατίου, στο κέντρο μάνας παιδιού.

Περνώντας στον πέμπτο μήνα οι υπογλυκαιμίες έχουν ήδη αποχωρήσει και οι στόχοι ρύθμισης είναι πιο αυστηροί. Επίσης, έχουν αρχίσει να αυξάνονται και οι απαιτήσεις σε ινσουλίνη. Το περπάτημα όχι απλά ενδείκνυται, αλλά θα σας βοηθήσει να νιώσετε πολύ καλύτερα τόσο από πλευράς διαβήτη, όσο και με την ίδια σας την εγκυμοσύνη. Εγώ η αλήθεια είναι πως δεν είχα συγκεκριμένο πρόγραμμα. Μόνο κατά την επιστροφή από τη δουλειά μου. Μου έπαιρνε κάποια ώρα παραπάνω αλλά πραγματικά άξιζε και αυτό το λέω αφού έχω πλέον διανύσει όλη την πορεία της εγκυμοσύνης μου και κρίνω τα πράγματα από μακριά.
Διατροφή
Σχετικά με τη διατροφή, μου είχε δοθεί διαιτολόγιο 1800 θερμίδων με αναλογία υδατάνθρακες /πρωτεΐνες 40/ 60, που για τα δικά μου δεδομένα και τις διατροφικές μου συνήθειες ήταν υπερβολικό. Σιχάθηκα να τρώω κρέας και τα υποκατάστατά του, κοτόπουλο-ψάρι, και γενικώς σιχάθηκα το φαί. Η γλυκοζυλιωμένη είχε κολλήσει στο 5,5 μέχρι που αυτοσχεδίασα λίγο από μόνη μου κόβοντας φαγητό και ινσουλίνη και κατάφερα να σταθεροποιηθεί και να γεννήσω με 5,1!
Η μεγαλύτερή μου ανησυχία
Η μεγαλύτερή μου ανησυχία σχετιζόταν με τη δική μου συμπεριφορά. Πώς θα καταφέρω να αποφύγω τυχόν τσιμπολογήματα και επιθυμίες που λένε πως αυξάνονται με την εγκυμοσύνη. Λοιπόν. Ούτε φαγητό ζήλευα, ούτε περίεργες επιθυμίες και ορέξεις είχα, ούτε τίποτα! Μόνο το καλοκαίρι είχα ένα θέμα με το παγωτό. Δεν το απέφυγα όμως. Είχα βρει πόση ποσότητα –πόσες μονάδες και μια χαρά. Από την άλλη καφέδες και ποτά που είχα μια έφεση προ εγκυμοσύνης, με την εγκυμοσύνη δε τα σήκωνε ο οργανισμός μου και έτσι πάλι μια χαρά. Τι να πω. Η φύση; Η θέληση; Έτυχε; Πέτυχε όμως.
Η τελική ευθεία
Ραντεβουδάκι για εισαγωγή στο νοσοκομείο αφού το μωρό δεν είχε γυρίσει και έτσι επιβαλλόταν η καισαρική. Να τονίσω ότι ο γυναικολόγος μου ο κος Αλεξόπουλος είναι κατά της καισαρικής. Πλέον και εγώ βιώνοντας μια καισαρική, αλλά αυτό είναι ένα άλλο θέμα. Το ραντεβού δεν είναι το σύνηθες, δηλ. πάω το πρωί στο μαιευτήριο, μου κάνουν την καισαρική και τελείωσα. Γίνεται εισαγωγή στο μαιευτήριο μια μέρα πριν για να είναι σίγουροι πως ο διαβήτης σου είναι ρυθμισμένος. Κακές τιμές = όχι επέμβαση.
Το προηγούμενο βράδυ έκανα ελάχιστη ινσουλίνη αφού έπρεπε να μείνω νηστική –είπαμε, επέμβαση. Δυστυχώς ξύπνησα με υπογλυκαιμία. Παθαίνει ένα πανικό η νοσηλεύτρια του ορόφου, έρχεται σε επικοινωνία με τον εφημερεύοντα διαβητολόγο –πολύ θα ήθελα να ξέρω ποιος ήταν αυτός. Μου έβαλαν έναν ορό με γλυκόζη και με άφησαν. Μετά από κάποια ώρα αφού δεν είχε φανεί κανείς και εγώ δεν είχα λάβει καμιά οδηγία, έκανα από μόνη μου μέτρηση. 250 το αποτέλεσμα. Ενημερώνουμε τη νοσηλεύτρια, παθαίνει δεύτερο πανικό. Σταματούν αμέσως τον ορό γλυκόζης και βάζουν απλό ορό. Και όμως με απλό ορό κατέβηκε στο 170. Δε μπορούσαμε να περιμένουμε άλλο. Ο Αλεξόπουλος ανάστατος που έκαναν τέτοια μαλακία, πήγε και τους ξέχεσε κανονικά (μου το είπαν γνωστά μου «αυτιά»). Να μη γκρινιάζω, με πήγαν στην αίθουσα τοκετού όπου η αναισθησιολόγος –ας με συγχωρέσει που δε θυμάμαι το όνομά της, θα το βρω όμως- μου εξήγησε τι έχουμε να κάνουμε, τις επιλογές μου με τα υπέρ και τα κατά, προχωρήσαμε στην επισκληρίδιο και σ’ όλη τη διάρκεια του τοκετού ήταν δίπλα μου, μου μιλούσε, μου εξηγούσε, με βοηθούσε και μπορούσα να έχω στο οπτικό μου πεδίο έναν χαμογελαστό άνθρωπο. Οφείλω να βρω το όνομά της. Το κλάμα του μωρού ακούστηκε, το έφεραν δίπλα μου και σταμάτησε στιγμιαία. Γαμώ! Συγνώμη αλλά αυτό μου έρχεται…
Το μετά
Μετά τον τοκετό νοσηλεύεσαι για μια μέρα στο τμήμα ανάνηψης για να είσαι σε επίβλεψη αφού είσαι από επέμβαση και με διαβήτη. Νεανικό. Για μένα, καλύτερα να το αποφύγετε. Γιατί η φροντίδα που σου παρέχετε είναι απλά μέτρηση σακχάρου κάθε μία ή δύο ώρες. Δεν αντιλέγω για τη σημαντικότητα του τμήματος, αλλά η έλλειψη ατόμων είναι εμφανής. Δύο το πολύ νοσηλευτές για έξι με επτά κρεβάτια αυξημένης φροντίδας. Αυτό σημαίνει ότι δεν έχουν χρόνο να σε βοηθήσουν. Έτσι αν και απαγορευόταν το επισκεπτήριο, για να μπορέσω να σηκωθώ από το κρεβάτι και να κάνω τα απαραίτητα βήματα – είπαμε επέμβαση- χρειάστηκε να επιτρέψουν σε  δικό μου άνθρωπο να με βοηθήσει. Όταν βγήκα ήταν πολύ καλύτερα.
Το παράπονό μου θα το πω
Αν και όλα πήγαν καλά και είμαι πολύ χαρούμενη γι’ αυτό, το παράπονό μου θα το πω.  Πρώτον, ήταν ανεπίτρεπτο αυτό που συνέβη στο μωρό με την υπογλυκαιμία. Επικίνδυνη αμέλεια! Δεύτερον, εγώ δεν ξαναείδα διαβητολόγο να μου δώσει οδηγίες. Με άφησαν τελείως στο έλεος! Είχε δοθεί εντολή να φάω χωρίς να ξέρω τι, πόσο, με πόση ινσουλίνη. Έκανα ερωτήσεις στους υπευθύνους της κλινικής που φυσικά δε μπορούσαν να μου δώσουν απαντήσεις αφού ήταν εξειδικευμένα θέματα. Η γυναικολόγος της βάρδιας είρωνας και φυσικά χωρίς απαντήσεις, οι διαβητολόγοι εξαφανισμένοι. Έγινε ένας πανικός για να μου πουν οι διαβητολόγοι δυο κουβέντες και να συνεννοηθούμε. Η δε κα Αναστασίου παντελώς απούσα.

Σχόλια

  1. Το πληρες ονομα του γιατρου Αλεξοπουλου και ενα τηλεφωνο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το ονομα του γιατρου και 1 τηλεφωνο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλημέρα σας,

    ζητώ συγνώμη αλλά για κάποιο λόγο δε λαμβάνω ενημέρωση για την ύπαρξη σχολίων. Ο μαιευτήρας μου είναι ο κ. Αλεξόπουλος. Τα τηλέφωνα που έχω είναι 6979967476 και 2105691381. Καλή επιτυχία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Εγώ πήγα από Κόρινθο στον Αλεξόπουλο κ έκανα την αυχενική διαφάνεια κ δεν μου εξηγεί τι βλέπει στο μωρό μου;Τι μια μου λέει ότι έχει σύνδρομο down κ όλα στο μωρό μου δείχνουν φυσιολογικά κ μετά μου λέει ότι υπάρχει κίνδυνος αποβολής.Ενω η εγκυμοσύνη προχωράει κανονικά.Δεν βγάζω άκρη ούτε στον Αλεξόπουλο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δεν ξέρω τι να υποθέσω πλήρωσα κ δεν μου ξεκαθαρίζει σαν γιατρός να ξέρω κ εγώ τι γίνεται;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Έχω κ εγώ ζάχαρο έχω κάνει καμπύλη ζαχάρου κ μου λέει πάλι να κάνω καμπύλη ζαχάρου αφού με έστειλε σε διαβητολογο κ μου είπε τι θα κάνω γιατί με ξαναστείλει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου