Ο φύλακας άγγελός μου στον διαβήτη


Ξεκίνησα το Ζωή Ζάχαρη με αφορμή την εγκυμοσύνη μου έχοντας η ίδια νεανικό διαβήτη (Διαβήτης Τύπου 1). Μέχρι τότε, το να μείνω έγκυος φάνταζε Γολγοθάς κυρίως αν έχεις παρακολουθήσει μερικά συνέδρια που αναφέρονται στο θέμα ή έχεις διαβάσει σχετικά άρθρα.

Το αποτέλεσμα ήταν και είναι ότι γίνεται. Όπως με όλα αυτά που θες πραγματικά. Γίνεται να έχεις νεανικό διαβήτη και να μείνεις έγκυος, γίνεται να έχεις νεανικό διαβήτη και να γεννήσεις ένα υγιέστατο παιδί. Και όχι απλά γίνεται, γίνεται άνετα. Λίγο προσοχή παραπάνω –εντάξει, πολύ προσοχή παραπάνω- και όλα καλά!

Πλέον, έχουν περάσει πέντε χρόνια. Γεμάτα χρόνια, πλούσια χρόνια, από γαμάτες στιγμές, εμπειρίες, γεμάτα από την έτσι κι αλλιώς έντονη παιδική ύπαρξη.  Και το διαβήτη μου μαζί, να υπάρχει, να κάνω ότι δεν υπάρχει και που και που να βλέπω το φάντασμά του από το μέλλον. 


Τώρα όμως λογοδοτώ. Η μικρή μου έχει μεγαλώσει με το διαβήτη μου. Ξέρει πως η μαμά πρέπει να κάνει μέτρηση, ξέρει πως η μαμά πρέπει να κάνει ένεση πριν φάει, ξέρει πως η μαμά δεν επιτρέπεται να τρώει πολλά γλυκά, ξέρει πως η μαμά πίνει τον «παλιοχυμό» της όταν παθαίνει υπογλυκαιμία. Τα ξέρει όλα αυτά, με τσεκάρει και έχει και άποψη.

-Έκανες την ένεσή σου;
-Ωχ, το ξέχασα, σε ευχαριστώ αγάπη μου. Θα την κάνω τώρα αμέσως
- Αααααα! Θυμωμένη χωρίς λόγια αφήνει το σχόλιό της.

Εμείς γελάμε διακριτικά αλλά σκέψου πόσα μηνύματα και συμπεράσματα προκύπτουν και για τη δική της τη ζωή: υπευθυνότητα, συνέπεια, αλλά και για την αξία της ίδιας της ζωής. Δεν είναι υπερβολή, είναι δεδομένο. Μπορεί όχι ακριβώς με τη βαρύτητα που ακούγεται,  αλλά έτσι είναι.

-Πάλι πίνεις αυτόν τον παλιοχυμό; Πάλι υπογυκαιμία;!
-Ναι. 
-Δε σου έχω πει να μη πίνεις αυτούς τους παλιοχυμούς; Θέλεις να παθαίνεις όλο υπογυκαιμίες;
-Όχι αγάπη μου…
-Ε, τότε να μη πίνεις!
-Εντάξει, θα προσπαθήσω.

Ειδικά όταν με βλέπει να πίνω το χυμό για την υπογλυκαιμία τα παίρνει πολύ άσχημα. Έχει την αίσθηση πως ο χυμός είναι αυτός που οδηγεί στην υπογλυκαιμία. Θέλοντας να την αποτρέψω από τους συσκευασμένους χυμούς αλλά να πίνει φυσικούς, της είχα εξηγήσει στο παρελθόν πως αυτοί οι χυμοί είναι παλιοχυμοί, καλό είναι να μη τους πίνει και ότι τους έχουμε για την υπογλυκαιμία της μαμάς. Μπορεί να υπάρχει μια σύγχυση αλλά το αποτέλεσμα είναι το ίδιο. Εγώ οφείλω σε αυτήν και σε εμένα να προσέχω.

Βλέπετε, έχω κι εγώ τον φύλακα άγγελό μου.









Φωτογραφία: pixabay.com

Σχόλια